Le 5 avril, un portrait d’un homme en noir vêtu d’un col blanc et un chapeau dans un style du 17ème siècle, a été dévoilé devant une salle comble d’ING Bank.
La peinture a été créée à l’aide des données du travail total de Rembrandt, en utilisant des algorithmes d’apprentissage en trois dimensions et des techniques de reconnaissance faciale.
Le portrait se compose de plus de 148 millions de pixels, basé sur 168,263 fragments de peinture de l’oeuvre de Rembrandt.
Brouillant les frontières entre l’art et la technologie, cette œuvre est destinée à alimenter la conversation au sujet de la relation entre l’art et les algorithmes, entre les données et la conception humaine et entre la technologie et de l’émotion.
Pour continuer l’expérience www.nextrembrandt.com


The next par TBTC_

ING Bank The Next Rembrandt

CREDITS :

Annonceur : ING Bank

Agence de publicité: JWT, Amsterdam, Pays-Bas
Partenaires : Microsoft
Advisors : TU Delft, Mauritshuis, Museum Het Rembrandthuis

 

BUILDING AN EXTENSIVE
POOL OF DATA

It’s been almost four centuries since the world lost the talent of one its most influential classical painters, Rembrandt van Rijn. To bring him back, we distilled the artistic DNA from his work and used it to create The Next Rembrandt.

We examined the entire collection of Rembrandt’s work, studying the contents of his paintings pixel by pixel. To get this data, we analyzed a broad range of materials like high resolution 3D scans and digital files, which were upscaled by deep learning algorithms to maximize resolution and quality. This extensive database was then used as the foundation for creating The Next Rembrandt.

“Data is used by many people today to help them be more efficient and knowledgeable about their daily work, and about the decisions they need to make. But in this project it’s also used to make life itself more beautiful. It really touches the human soul.”– Ron Augustus, Microsoft